تبلیغات
آشپزی - مواد غذایی چربی سوز


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :پروشا رهامنش
تاریخ:شنبه 11 تیر 1390-02:05 ق.ظ

مواد غذایی چربی سوز


آب
بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که نوشیدن آب موجب كاهش وزن مى شود. سوخت و ساز بدن با نوشیدن هشت لیوان آب در روز به مقدار سی درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب كاهش اشتها می گردد و نوشیدن آب موجب دفع سدیم و سموم از بدن می گردد. بر اساس تحقیقات به نظر می رسد که معمولا" احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می شود. در صورت احساس گرسنگی یک لیوان آب بنوشید و اگر کمی بعد از آن هنوز احساس گرسنگی داشتید به رفع آن اقدام نمایید. آب یکی از پارامترهای مهم در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.

چاى سبز

کافیئن می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما زیاده روی در نوشیدنی های کافئین دار برای سلامتی مناسب نیست. نوشیدن چاى سبز سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد و برای سلامتی نیز بسیار سودمند می باشد.

سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده
خوردن سوپ به عنوان پیش غذا ، موجب كاهش اشتها می شود و احساس گرسنگی برطرف می شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می گردد.

سالاد به عنوان پیش غذا
خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها می شود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا می برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می گردد.

سبزیجات تازه

سبزیجات دارای کالری پایین می باشند، سیستم ایمنی بدن را قوی می سازند حجیم و سیرکننده می باشند و مصرف زیاد آنان در مقاسیه با سایر مواد غذایی بسیار کمتر موجب افزایش وزن می شود. سبزیجات حاوی فیبر فراوان هستند و کارایی دستگاه گوارش را بهتر می کنند. سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

سیب و گلابى
سیب و گلابى سرشار از فیبر می باشند. این دو میوه كم كالرى هستند و احساس گرسنگى را برطرف مى کنند.

گریپ فروت
گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون مى شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن مى شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.

کرفس

کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد .

ماست کم چربی
کلسیم نقش موثری در رژیم لاغری دارد. ماست كم چربی دارای کلسیم فراوان است و بر اساس تحقیقات دریافت روزانه 600 میلی گرم کلسیم بیش از نیاز روزانه شخص به کلسیم است و موجب کاهش سطح کلسترول بدن می گردد. مصرف 200 گرم ماست کم چربی کلسترول بد، بدن را به میزان 5درصد كاهش می دهد. این خاصیت ماست به دلیل وجود باکتری لاکتویاسیون و اسید و فیلوس موجود در ماست است بنابراین مصرف فرآورده های لبنى کم چرب در رژیم غذایی لاغری توصیه می شود.

كلم بروكلى
بروکلی سرشار از كلسیم و ویتامین C، ویتامین A و فیبر است. این سبزى با چربى ها مقابله مى كند و حاوى موادى است كه سیستم ایمنى بدن را تقویت و بدن در برابر بیمارى ها محافظت مى كند. بروکلی موجب سوخت و ساز بهتر بدن می شود و در نتیجه بدن كالرى بیشترى مى سوزاند.

سیر
سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سریع تر سوزانده می شوند.

غلات کامل

غلات به همراه سبوس آنان بهترین منبع برای تأمین فیبر روزانه مورد نیاز بدن می باشند غلات کامل تعادل قند خون را حفظ می نمایند دیر هضم تر از غلات بدون سبوس هستند سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب احساس سیری طولانی تری را می شوند.

جو
جو از بهترین كربوهیدرات ها می باشد. جو منبع خوبی برای تامین فیبر روزانه مورد نیاز بدن است. جو احساس گرسنگى را برطرف مى کند، انرژى زا و کم کالری است.

فلفل تند
فلفل تند سوخت و ساز بدن را افزایش مى دهد و موجب كاهش اشتها مى شود. كپساىسین موجود در فلفل هورمون هاى بدن را تحریك مى نماید و این عمل متابولیسم سوخت و ساز را در بدن بالا مى برد. طبق تحقیقات انجام شده یک قاشق غذاخوری فلفل تند کارکرد متابولیسم بدن را 23 درصد افزایش می دهد. با خوردن فلفل احساس تشنگی افزایش می یابد و این خود موجب نوشیدن آب می شود و نوشیدن آب با کاهش اشتها و دفع سموم بدن مساوی است.


کدو

کدو حاوی فیبر فراوان است و بسیار ملین می باشد. 300 گرم کدو فقط 50 کالری دارا می باشد. کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

مواد لاغر کننده

قرص‌ها و پودرهای چربی ‌سوز با دفع چربی و آب بدن، در کوتاه‌ مدت فرد را دچار توهم لاغری می ‌کنند، اما این لاغری، زیان بارترین و قابل ‌برگشت‌ ترین نوع لاغری است.

اساس کم کردن وزن از نظر متخصصان تغذیه و پزشکان، عبارت است از رژیم درمانی و افزایش تحرک بدنی و ورزشحتی قرص ‌ها و پودرهای چربی ‌سوزی که مورد تایید FDA (ادره ی غذا و دارو) باشند، صرفا می ‌توانند هر ماه 400 تا 500 گرم وزن افراد را کاهش دهند که البته آنها هم به سبب دفع چربی ‌ها و ویتامین ‌های بدن، عوارض نامطلوبی بر سلامت مصرف ‌کننده خواهند گذاشت.

پودرهای لاغری یا پودرهای فیبردار هم به سبب ملین‌ بودن ‌شان، تمامی املاح و ویتامین‌ های بدن را دفع می ‌نمایند و سبب ناراحتی دستگاه گوارش، التهاب روده، معده و کمبود پتاسیم در بدن می ‌شوند.

به طور کلی می ‌توان در یک جمله گفت که مردم باید دور دارو را برای لاغر شدن خط بکشند.

راه لاغری از مسیر دارو نمی ‌گذرد. برای لاغر شدن به اراده خوب، رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم احتیاج دارید. در صورتی که استفاده از هر نوع دارویی لازم بود، آن دارو فقط و فقط باید با دستور پزشک تهیه و مصرف شود.

اساس کم کردن وزن از نظر متخصصان تغذیه و پزشکان، عبارت است از رژیم درمانی و افزایش تحرک بدنی و ورزشهیچ‌ گاه پس از اتمام داروی ‌تان، خودسرانه برای تهیه مجدد آن اقدام نکنید، زیرا اگر مقدار بیشتری لازم بود، حتما پزشک ‌تان آن را نادیده نمی ‌گرفت و به شما می ‌گفت که بعد از اتمام داروی ‌تان مجددا آن را تهیه و مصرف کنید.

ضمنا از خرید و مصرف داروهایی که اطرافیان ‌تان پیشنهاد می‌ کنند، جدا پرهیز کنید، زیرا ممکن است مکانیسم بدن شما با آن ها فرق داشته باشد و در نتیجه، با مصرف داروی پیشنهادی آن ها که شاید برای آن ها خیلی هم مفید بوده باشد، شما به دردسر بیفتید و آن دارو هیچ کمکی به شما نکند.

منبع:فرهاد زعفری هشجین مدرس دانشگاه جامع
farhood.ir





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب :

Can you have an operation to make you taller?
جمعه 24 شهریور 1396 07:27 ب.ظ
I've been surfing online more than 2 hours
today, yet I never found any interesting article like yours.
It is pretty worth enough for me. Personally,
if all web owners and bloggers made good content as
you did, the internet will be much more useful than ever before.
std test at home
شنبه 3 تیر 1396 01:39 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب در آیا واقعا
نشستن بسیار خوب با من پس از برخی
از زمان. جایی درون پاراگراف شما موفق به من مؤمن متاسفانه فقط برای کوتاه در حالی که.
من هنوز کردم مشکل خود را با فراز در منطق
و یک ممکن است را سادگی به پر
کسانی که شکاف. در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من
خواهد قطعا بود تحت تاثیر قرار داد.
std testing near me
سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 04:26 ق.ظ
core از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن
مناسب ابتدا آیا واقعا نشستن خوب
با من پس از برخی از زمان.
جایی درون جملات شما در واقع قادر به من مؤمن اما فقط برای کوتاه در حالی که.
من با این حال کردم مشکل خود را با فراز در مفروضات و
شما ممکن است را سادگی به پر کسانی که معافیت.

در این رویداد شما در واقع که می توانید انجام من می قطعا تا
پایان تحت تاثیر قرار داد.
Leoma
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:01 ق.ظ
First off I would like to say fantastic blog! I had a quick question which I'd like to ask if you don't mind.
I was interested to find out how you center yourself
and clear your head prior to writing. I've had a difficult time clearing my mind in getting my ideas out.

I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes
are usually lost simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or tips?

Appreciate it!
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 10:27 ق.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd most certainly
donate to this outstanding blog! I guess for now i'll settle for
bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.
I look forward to new updates and will share this website with my
Facebook group. Talk soon!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر